Dijital Piyasalar Yasası teknoloji devlerini zor durumda bırakabilir

Posted by

Bu 20’den fazla düzenlemenin kapsamı farklılık gösteriyor ve arama kullanıcılarını, reklamverenleri ve üçüncü taraf uygulama geliştiricilerini etkiliyor.

Aramadaki büyük değişikliklerden biri, uçuş veya otel gibi şeyleri ararken harici toplayıcılardan gelen fiyat karşılaştırma sonuçlarının dahil edilmesi olacak. Örneğin, Google’da Paris’e tek yön araması yapıldığında, genellikle Google Uçuşlar birimi adı verilen bir modül ortaya çıkar; bu, şirketin kendi dahili fiyatlandırma toplayıcısıdır. Kayak ve Tripadvisor gibi rakip toplayıcılar, Google’ın on yılı aşkın süredir arka bahçelerinde dolaşmasından açıkça hoşnutsuzlar. En azından AB’de perşembe gününden itibaren bu tür sonuçlar artık Google’ın kendi Uçuş sonuçlarının yanı sıra bu toplayıcılardan gelen bazı sonuçları da gösterecek.

Android kullanıcıları, Google’ın ürünlerini diğerlerinden üstün tutmamak için arama motorunu veya tarayıcıyı kapatmanın daha kolay bir yolunu buluyor. Bu seçim ekranları, cihazı ilk kez kurduğunuzda, ayarlarda ve kullanım sırasında çeşitli aralıklarla karşınıza çıkar. Şirket bunu 2021’den beri zaten yapıyor ancak artık aralarından seçim yapabileceğiniz daha fazla seçenek ekranı olacak. Google, bu seçeneğin yakın gelecekte masaüstü Chrome kullanıcılarına ve iOS kullanıcılarına da geleceğini söylüyor.

Dijital Piyasalar Yasası teknoloji devlerini zor durumda bırakabilir

Reklamlara yönelik dijital onay da DMA’nın önemli bir parçası. Google kullanıcılarının artık kişiselleştirilmiş reklamcılık amacıyla şirketin çeşitli hizmetleri genelinde veri paylaşımını seçmesi gerekecek. Bu, ayarlar sayfası aracılığıyla yapılacak. Ek olarak, kullanıcılar internette gezinirken, verileri Google hizmetlerine bağlamak isteyip istemediklerini soran izin banner’larıyla karşılaşabilirler.

DMA, uygulama mağazalarının uygulama içi satın alma işlemleri için alternatif faturalandırma sistemleri sunmasını da zorunlu kılıyor. Buna uymak amacıyla Google yakın zamanda geliştiricilerin kendi faturalandırma sistemlerini sunmalarına yönelik bir seçenek olarak kullanıcı tercihli faturalandırmayı (UCB) başlattı. Bu program bu hafta oyun geliştiricilerini kapsayacak şekilde genişletiliyor.

Google, DMA uyumluluğunun bir parçası olarak reklamverenlere “kullanıcı gizliliğini ve müşterilerin ticari açıdan hassas bilgilerini koruyacak şekilde paylaşılan bazı ek veriler” sağlamaya başlayacağını söyledi. Perşembe günü şirket, kullanıcıların verilerini Google ürünlerinden daha kolay taşıyabilmesi için Veri Taşınabilirliği API’sini de başlatacak.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir